logo

Nasza misja

Celem kampanii „Woda z bliska” jest budowanie świadomości, jak ważne jest picie czystej, wysokiej jakości wody pochodzącej z bezpiecznych źródeł. W tym celu kampania przybliża różne rodzaje wód – przede wszystkim butelkowane naturalne wody mineralne i wody źródlane. Organizatorzy kampanii pokazują, czym zajmuje się producent wody butelkowanej oraz jak wygląda w pełni kontrolowany proces produkcji takiej wody. Ze względu na to, że woda butelkowana jest produktem spożywczym, musi ona spełniać restrykcyjne normy prawne – zarówno polskie, jak i międzynarodowe, dotyczące m.in. wymogu braku obecności bakterii chorobotwórczych czy określenia poziomów substancji potencjalnie niebezpiecznych, takich jak bar, kadm, miedź, azotyny, azotany. Naturalne wody mineralne i wody źródlane muszą być wodami pierwotnie czystymi, naturalnego pochodzenia, czerpanymi zawsze ze źródeł podziemnych. Producenci wody butelkowanej często umieszczają na opakowaniach informacje na temat składu wody, jej pochodzenia czy uzyskanych przez nią rekomendacjach tak, by konsument miał pewność, jaką wodę właśnie spożywa.