logo

Webinar „Woda ‣ sklep ‣ konsument – rynek wody w drugim roku pandemii”

Facebook Twitter

 

Odbyło się kolejne już webinarium zorganizowane przez Stowarzyszenie Woda! We wtorek, 30 listopada 2021 przedstawiciele firm członkowskich spotkali się, aby wspólnie przeanalizować zmiany w zachowaniach konsumenckich i decyzjach zakupowych, które spowodowała pandemia COVID-19, a także wpływ tych zmian na branżę wód butelkowanych.

Robert Wierzbicki, Kierownik Badań Shopperowych dla Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska, podkreślił zmiany w podejściu konsumentów do kwestii środowiskowych, w tym coraz większą wrażliwość matek w tym zakresie (aż 67% z nich deklaruje, że są gotowe zapłacić więcej za produkty w opakowaniach z recyklingu i odsetek ten znacząco wzrósł od początku 2020 roku – z poziomu 51%). Ekspert jednocześnie zaznaczył, że przewidywany jest wzrost zaufania Polaków do opakowań pochodzących z recyklingu.

Katarzyna Gołębiewska, Kierownik ds. Badań Rynku i Wiedzy o Konsumencie Żywiec Zdrój, zwróciła uwagę na wzrost udziału sprzedaży w rynku wody gazowanej. Zdaniem ekspertki może to być spowodowane wejściem w życie tzw. podatku cukrowego oraz preferencjami konsumentów słodzonych napojów gazowanych, którzy rezygnując z nich, wybierają typ wody najbardziej zbliżony doświadczeniem sensorycznym do ich wcześniejszych preferencji.

Podczas spotkania eksperci zwrócili także uwagę na rosnące znaczenie zakupów online i spadek częstotliwości zakupów w sklepach stacjonarnych w ostatnich dwóch latach. Wyjątek w tym trendzie stanowią dyskonty, które w czasie pandemii stały się sektorowym liderem, stając się preferowaną stacjonarną destynacją zakupową Polaków.